Ihonhoidosta

Tänään höpötellään hieman ihonhoidosta ja kerronkin teille mun luottotuotteet! Oon muuten tosi huono lisäilemään näihin blogiteksteihin kuvia. Oon nykyään niin instagram henkeen ja vereen. Mutta yritän parantaa tapani! Mua voit seurata instassa TÄSTÄ.


Sitten ihonhoidosta. Tiesitkö, että iho on elimistömme suurin elin? Ihon ensisijainen tehtävä onkin suojata kehoa. Ja meidän tehtävä on pitää iho hyväkuntoisena! Mitä nuorempana aloitat ihonhoidon sitä parempi!


Eihän kukaan halua enää syviä uurteita ja juonteita kasvoille, halutaan että iho pysyy kimmoisana ja kosteutettuna, halutaan välttää pigmenttimuutokset jne


No näinhän se nykyään menee! Mulla on selkeät luottotuotteet millä hoidan kasvojen ihoa. Olen jo pian 3 vuotta käyttänyt Maybeautyn tuotteita - näistä multa löytyy kaikki tuotteet mitä heillä on valikoimassa. Ordinarylta löytyy muutamia tuotteita. Suosikkeihin kuuluu myös korealaiset tuotteet, clarins ja yksittäisiä tuotteita sieltä täältä! Rakastan myös kokeilla uutuuksia. 


Siis hauska fakta esim; elintarvike uutuksissa. Siis se on ihan se ja sama mitä kaupataan. Kunhan paketin kyljessä lukee UUTUUS niin mä olen sen ostanut jo. Ihan sama olisiko kyseessä pekoni-ananas-suklaa taikka kuravedeltä maistuva tuoremehu. Kunhan siinä lukee uutuus niin se on mulle myyty! Ymmärsitte varmaan pointin!? Kosmetiikassa olen hieman skeptisempi ja varovaisempi. Mä oon oikea INCI-luettelo hirmu. Valmistajien pahin painajainen. Mä siis luen todella paljon INCI-listoja ja katson mitä ainesosia mikäkin tuote sisältää - saatta olla, että tää on ammatin "varjopuolia" mutta näihin vuosia tutustuneena tiedän jo mitkä ainesosat ei esimerkiksi mulle sovi! Jos sua yhtään kiinnostaa nämä niin pääset tutustumaan ainesosiin TÄÄLTÄ. Tosiaan kosmetiikka uutuuksista olen hieman tarkempi, mutta silti kokeilen mielelläni kaikkea uutta ja jos en itseeni niin sitten ystäviin!


Lisää sitten siitä ihonhoidosta! Terve iho on lievästi hapan. Joten ihoa pitää hoitaa sen oman pH-arvon mukaisilla tuotteilla! Jos hoidat ihoa liian emäksisillä tai happamilla tuotteilla (Suhteuta aina ihon omaan pH-arvoon ja mikä on ihotyyppisi!) iho saattaa kuivua, ihon oma rasvakerros katoaa, voit saada aikaan ihottumaa, näppyjä tmv. Tosin, aina kun vaihdat ihonhoitotuotteita ihosi pH-tasapaino "järkkyy" ja saattaa aiheuttaa ihollesi näppylöitä. Onhan se äkillinen muutos, jos olet 2vuotta käyttänyt samaa päivävoidetta ja yhtäkkiä päätätkin vaihtaa sen uuteen! Loogista, eikö? Joten huomioithan aina kun otat uuden tuotteen käyttöön, niin käytät sitä vähintään 2 viikkoa - tämän jälkeen vasta huomaat ja tiedät sopiiko se ihollesi. Uusi tuote voi heti aiheuttaa näppylöitä, se voi johtua nimenomaan siitä, että ihosi pH-tasapaino järkkyy nopeasti. Joten älä vielä luovuta ja heitä tuotetta pois. 


Usein työssäni kosmetiikkakonsulenttina kuulin kommentteja " Tää aiheutti mulle paljon näppylöitä, onko suositella jotain muuta? " , " Tää ei sopinut mun iholle " "Ei auta" Sitten kun siinä hetken olit haastatellut, niin selvisi - että tuotetta oltiin käytetty max2 kertaa ja heitetty pois jos se oli aiheuttanut heti näppylöitä. Aina korjasin nämä virheluulot. Ihosi tarvitsee aikaa tottua tuotteeseen. Mikäli vähintään 2 viikon käytön jälkeen tuntuu vieläkin, että näppylöitä vain tulee lisää - sitten vasta tiedät, että tuote ei ole sinulle. Tarkoitan myös nyt pieniä näppyjä/finnejä. Eli tietenkin jos ensimmäisen käyttökerran jälkeen sinulle tulisi allerginen reaktio olisi asia toisin. Moni asiakas tuli aina jälkikäteen kiittelemään avustani. Olivat olleet vain liian hätähousuja! 


Palaten sitten omaan ihonhoitoon! Mulla on päivittäin/viikottain käytössä tosiaan  kaikki maybeautyn tuotteet! Myöskin sääolosuhteet vaikuttaa milloin käytän mitäkin. Nyt esimerkiksi näillä pakkasilla olen joka ilta kosteuttanut kasvojani Bio-cellulose kasvomaskilla! Tuote syväkosteuttaa, rauhoittaa ihoa ja vähentää punoitusta. Minulla ainakin näin pakkasilla iho alkaa punoittamaan ja kiristämään! Tämä on täydellinen ensiapu! Säilytän näitä myös jääkaapissa, joten naamio on todella viileä - niin silloin se virkistää mukavasti ihoa ja vähentää silmien alla olevaa turvotusta!  

Teen myös normaalisti kerran viikkoon kasvoihin happokuorinnan. Eli ns "Kemiallinen kuorinta" mikä mm; uudistaa ihoa, poistaa kuollutta ihosolukkoa ja nopeuttaa ihosolujen luonnollista uusiutumista , kirkastaa ihoa, vähentää näppyjä & pienentää/vähentää juonteita. Mutta näillä pakkasilla, jätin sen hetkeksi tauolle ja hoidan ihoa nyt vain maybeautyn tuotteilla! Nyt kerronkin yhdestä luottotuotteestani! Eli Maybeautyn  Bio-celluloce face maskista! Pese kasvot illalla, laita naamio naamalle. Katso lemppari tv -sarjaasi tai tee työjuttuja koneella! Anna vaikuttaa 30-40min. Ja koska olen tarkan markan nainen! Mikäli pussin pohjalle jää seerumia. Käytän sitä vielä 2-3 pv aamuisin kasvoseerumina meikin alle! 




Mitkäs sitten ovat ainesosat? Ja mitä raaka-aineita tuote sisältää?
Aqua, Propylene Glycol, Tocopheryl Acetate, Oligopeptide-3, Hyaluronic Acid, Oligopeptide-1, Xanthan Gum, Sodium Chloride, Bisabolol, Dipotassium Glycyrrhizate, Phenoxyethanol, Disodium Phosphate.

Aqua = Liuotin. Liuottaa muita yhdisteitä.

Propylene Glycol = Ihoa hoitava aine & liuotin. Sitoo ja säilyttää kosteutta.

Tocopheryl Acetate = E-vitamiini sekä antioksidantti - ihoa hoitava aine! Estää hapen aiheuttamia reaktioita ja auttaa siten välttämään tuotteen tai tuotteen ainesosien hapettumisen ja tuotteen pilalle menemisen.

Oligopeptide-3 = Ihoa hoitava aine. Kosteuttaa ja pehmentää/silottaa ihoa.

Hyaluronic acid = Kosteuttaa ihoa varastoiden kosteutta ihoosi, sekä Neutraloi pintojen sähkövarauksia ja vähentää siten staattista sähköä.

Oligopeptide-1 = Ihoa hoitava aine. Kosteuttaa.

Xanthan gum = Ksantaanikumi toimii emulgaattorina ja sidosaineena. Estää ainesosien "irtautumisen" toisistaan. Tekee tuotteesta geelimäisen.

Sodium chloride = Eli niinkutsuttu pöytä suola. Säätelee aineen tiheyttä.

Bisabolol = Ihoa rauhoittava ominaisuus.

Dipotassium Glycyrrhizate = Sitoo ja säilyttää ihon kosteutta.

Phenoxyethanol = Säilöntäaine.

Disodium phosphate = Stabiloi tuotteen kosmeettisen pH-arvon. Sekä estää pakkauksen syöpymisen.

Tuotteessa on oikeastaan vain kaikki tarvittava ja "pakollinen" Tuote ei sisällä mitään ylimääräistä vain oikeastaan kaikki hoitavat ainesosat sekä stabilointi- ja säilöntäaineen. Tuote on myös vegaaninen, eikä sitä ole testattu eläinkokeilla.

Mulla on ilo- ja kunnia jakaa teille seuraajille -30% alennuskoodi kaikkiin Maybeautyn tuotteisiin! Alennuskoodi aktivoituu tästä - Joten pääset suoraan ostoksille ja nettisivu laskee sinulle suoraan -30% alennuksen. Mikäli päätät shoppailla manuaalisesti hyödynnä alennuskoodi "Minnabc" Alennuskoodi on voimassa 13.2.2021 asti! 

Mikäli jostain ihmeen syystä et olisi tyytyväinen. Mitä epäilen todella vahvasti. Tarjoaa Maybeauty sinulle 100% rahat takaisin tyytyväisyystakuun! 

Kurkkaathan myös muun valikoiman! Lämmöllä suosittelen Face geliä taikka exfoliating face scrubia.


-Minna


Kaupallinen yhteistyö:  Maybeauty















Kommentit

Suositut tekstit